Pozdrowienia z Gdańska / From Gdansk with love

W niedzielę 18 czerwca wybraliśmy się na małą wycieczkę na Wybrzeże. Tym razem celem był Gdańsk. Na początek odwiedziliśmy Jelitkowo – gdzie zjedliśmy pyszną smażoną rybę i opalaliśmy się na plaży. Po południu przyszedł czas na zwiedzanie gdańskiej starówki, do którego mam nadzieje zachęcę Was poniższą galerią. Nasz spacer zaczął się pod bramą, gdzie po drugiej stronie znajdował się Żuraw:
następnie przeszliśmy wzdłuż Mołtawy, podziwiając zabytkowe i nowe budowle:

a także zerkajac na przyległe uliczki przez oświetlone popołudniowym słońcem bramy:

kolejnym etapem była uliczka jubilerów, czyli ulica Mariacka, gdzie moją uwagę przykuły zwłaszcza przepiękne płaskorzeźby:

przeszliśmy też obok bazyliki Mariackiej:

oraz przez Złotą Bramę:

na koniec dotarliśmy na ulicę Długą i Długi Targ z imponującym Ratuszem Głównego Miasta:

gdzie nie mogłam się powstrzymać od fotografowania Neptuna z różnych perspektyw 🙂

oraz kolejnych bogato zdobionych kamienic:

dzień zakończyliśmy kolacją w restauracji z ogródkiem, naprzeciwko Ratusza,
a wracając do samochodu zobaczyłam jeszcze Gdańskie Oko a światło odbite od szyb rzucało piękne refleksy na rzekę: