Zdrowe życie – nowy cykl na blogu

wpis w: Zdrowe życie | 0
Kochani! Dziś oficjalnie otwieram nowy cykl na blogu pt. Zdrowe życie. Będę się z Wami dzielić wiedzą na temat zdrowego odżywiania, którą to dziedzinę zaczęłam zgłębiać jako przyszła mama. W ciąży chyba każda kobieta interesuje się tym co wolno a czego nie wolno jeść, pić, jakie ćwiczenia czy zabiegi kosmetyczne są dozwolone, jakie zakazane itp, mając na względzie dobro Maluszka.
Nie będę tutaj tych zakazów i nakazów przytaczać, ponieważ bez problemu są one dostępne na różnych portalach parentingowych czy blogach. Nie będę też pisać o rzeczach oczywistych jak unikanie stresu, papierosów, alkoholu, narkotyków czy fast foodów.
Jedno jest najważniejsze – ciąża i wspomniane wyżej nakazy i zakazy żywieniowe doprowadziły mnie do całkowitej zmiany dotychczasowego sposobu odżywiania.
Mówi się, że jesteś tym co jesz, niektórzy idą krok dalej i mówią: jesteś tym, co przyswajasz, ale i tak od tego, co jemy i pijemy na co dzień zależy nasze dobre samopoczucie, odporność i zdrowie, zwłaszcza w ciąży.
W końcu doszło do tego, że zadałam sobie pytanie: czy w dzisiejszych czasach możemy mówić o czymś takim jak zdrowe życie? Okazuje się, że tak, choć nie jest to takie proste jak choćby 30 lat temu, z uwagi na otaczającą nas chemię, nawozy sztuczne i zanieczyszczone środowisko. Można jednak spróbować, choć wymaga to czasu i cierpliwości. Ja postaram się Wam dać gotowe recepty na zdrowe życie, bazując na wiedzy którą w ostatnich miesiącach zdobyłam, dzieląc się również moimi wątpliwościami, jeśli jakaś kwestia nie będzie do końca oczywista.
Od czego zatem zacząć nasze zdrowe życie – przede wszystkim od porządków w kuchennej lodówce i szafkach :).
Musimy pozbyć się produktów, które w najlepszym razie są jedynie źródłem pustych kalorii,
a w najgorszym powodują w perspektywie lat przewlekłe choroby cywilizacyjne czy nawet nowotwory:
1) biały rafinowany cukier, niektórzy mówią też o cukrze trzcinowym, sztuczne słodziki zwłaszcza zawierające aspartam
2) oleje rafinowane
3) sól biała miałka
4) margaryny, palmy
5) mleko UHT i śmietana UHT (pasteryzowane)
6) napoje gazowane, napoje słodzone,
7) kostki rosołowe, bulionowe zawierające glutaminian sodu, plus przyprawy z glutaminianem (maggi, vegeta, kucharek itp)
8) mąka pszenna i produkty z niej zrobione (biały chleb, bułki, ciasta)
9) woda mineralna i napoje w plastikowych butelkach i puszkach
10) biały ryż
11) gotowe słodycze, przekąski słodkie i słone
12) żywność z puszek, sztuczne zupki
13) gotowe płatki śniadaniowe, gotowe musli
14) mrożone dania obiadowe
15) przetwory mleczne słodzone cukrem (jogurty, kefiry, serki homogenizowane).
W kolejnych postach będę przyglądać się bliżej produktom zakazanym oraz wskazywać ich zdrowe zamienniki.

Zostaw Komentarz